מכרו של ויסמן לא מופתע מנפילת מגה • "השבת תובעת עלבונה"

"הנפילה של מגה היא קיצונית, אבל כנראה שמי שמתחיל עם השבת, לא נותר פטור"
ארי וידר | צילום: ORI ויקיפדיה No Comments on מכרו של ויסמן לא מופתע מנפילת מגה • "השבת תובעת עלבונה"
צילום: Lior Mizrahi/Flash90
"הנפילה של מגה היא קיצונית, אבל כנראה שמי שמתחיל עם השבת, לא נותר פטור"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קריסתה של רשת מגה תיזכר אצל רבים כאחד הימים שבהם נפלה אחת מסמלי המסחר הישראלי: הרשת שמעסיקה כיום כ-3500 עובדים החליטה לפנות לבית המשפט להקפאת הליכים, ועתה למעשה מתחיל תהליך ארוך שמסמל את קיצה של מה שהכרנו כרשת מגה, שהייתה מהגדולות ביותר בישראל.

אחת הפנים המוכרות ביותר לציבור הישראלי אשר מתקשרים למגה הוא איש העסקים דודי ויסמן שהיה לבעלים הדומיננטי של הרשת.

בשנת 2006 רכשה קבוצת אלון שבבעלותו את רשת AM:PM ונקלעה ללב הוויכוח הציבורי סביב נושא הכפייה הדתית בישראל. החלטתו להשאיר את סניפי AM:PM  פתוחים בשבת הביאה לחרם חרדי על עסקיו, ובהם רשת "שפע שוק" הפונה למגזר החרדי. בסופו של דבר נאלץ ויסמן לסגור את רשת "שפע שוק" ובמקומה הוא פתח את רשת "זול בשפע", אך גם היא נחלה כישלון והציבור החרדי ברובו הדיר את רגליו מהרשת.

יש מי שמציינים דווקא את החלטה זו כקו פרשת המים, ומני אז, לטענתם החלה הרשת להידרדר מבחינה פיננסית. היום כמה ממכריו של וייסמן לא מתפלאים על נפילת מגה. "דודי ויסמן פגע בשבת בקיצוניות, ועתה השבת מענישה אותו בקיצוניות" אומר אחד ממכריו הקרובים לאתר 'קול חי' "השבת תובעת את עלבונה. הנפילה של מגה היא קיצונית, אבל כנראה שמי שמתחיל עם השבת, לא נותר פטור".

אחד הגורמים הדתיים אומר כי "מי שיסתכל על המאזנים של וייסמן ורכישת הרשת שחיללה שבת, יראה שאז החל שינוי המגמה. זה ברור כשמש בצהריים" אומר הגורם.

דודי וייסמן יח''צ

בשנת 2014 הודח ויסמן מניהול קבוצת אלון על ידי שותפו ובעל השליטה העיקרי בקבוצה, שרגא בירן, בעקבות ביצועים חלשים של הקבוצה בשנים האחרונות.

בתוך כך נודע כי מאות מעובדי רשת מגה הפגינו היום מול משרדיו של שרגא בירן, מבעלי השליטה ברשת, בדרישה שיזרים כספים כדי להציל את הרשת על מנת שלא לגרום לפיטוריהם.



0 תגובות